bloggandet blir lidande och kanske mer än det?

"If you don't excist on facebook you don't excist at all" Hört det förrut kanske? Och visst börjar det väl bli så! Jag tror jag kan räkna de av mina vänner som inte har facebook på en hand. Och de som har bloggar har helt gett upp bloggandet för sitt beroende av att kolla vad deras kompisar lägger ut för bilder och skriver för kommentarer på facebook.. Jag är inget undantag. Det är bäst att kolla ofta, för Tänk om någon tagat ett foto på en där man ser den där finnen som man har ägnat så lång tid att försöka dölja eller de där rödsprängda och glansiga ögonen som kommer på köpet efter några öl! Då måste man ju vara snabbt framme och ta bort tagen och hålla tummarna hårt för att ingen sett..
Och tydligen är denna sida så beroendeframkallande att man behövt förbjuda den på arbetsplatser eftersom personalen går in flera gånger om dagen för att uppdatera sig. Komiskt tycker jag!
Något som är mindre roligt är att pojkvännen, som man träffar varje dag och tom. bor tillsammans med skaffar facebook i det enda syftet att hålla koll på mig, mina kontakter och vad jag skriver och gör där.. Snacka om tillit... Fast hade jag gjort likadant? .. kanske

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback