Hon sover på dagen och jagar på natten

Och så äntligen kom solen till Skåne och för att vara så typiskt mig som man kan bli så spenderade jag dagarna i sängen och på nätterna var det fest.. Nästa vecka jobbar jag eftermiddag -som alltid när solen bestämmer sig för att göra en snabbvisit..
Solbrännan från Cypern har bleknat bort för längesedan och skolan känns otäckt nära nu. Två av 5 skolböcker, tjocka som biblar och på engelska, är beställda och det är bara två veckor kvar på Tetra Pak.
Igår såg jag fem pirater komma gående längs vägen och jag kom på att jag måste hitta lite bättre piratkläder till nollningen. Till faddermiddagen i juni hade vi köpt ögonlappar, men kom ganska snart fram till att det var både totalt livsfarligt och grymt asocialt. Jag hälsade inte på någon som råkade stå på den sidan om mig där ögonlappen satt och de som cyklade hem låg i diket vid vägkanten flera gånger.. Nä, det blir Connies nästa för att se om de har en pirathatt eller något. Bara inte alla I-are har hunnit före oss nu..

Jag känner helt klart att jag har tagit igen för allt festande som jag missat under sommaren nu. De har senaste helgerna har varit intensiva, särskilt nu i helgen.
Fredagen var supermysig med nya vänner på Lunds med middag, singstar,  utgång i malmö på två olika ställen och hela köret.
Igår var Kurdawans fest på linero med god mat, förädiskt bål och bra DJ. En väldig blandning av folk och kära återseenden. Vi hann dessutom med en runda in till stan för att egntligen besöka godset, men det blev ytterligare en fest och sen hamburgerstället innan jag och nina plockade blommor på vägen hem till mig. -Sommarmys!

Nu ska jag gosa ner mig i soffan en stund och vänta på att mamma ska komma med nyplockade blåbär från de småländska skogarna..

Måste bara säga grattis till Sveriges U19 landslag för damer också. VM-silver -så jäkla bra!

image45

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback