Jobba, sova, äta..

Det sägs att de som jobbar skiftjobb dör tidigare än andra och det kan jag faktiskt förstå. Man lurar kroppen hela tiden och byter dygnsrytm innan man har hunnit vänja sig vid den förra. Dessutom går man upp i vikt eftersom man äter på så oregelbundna tider.

Den här veckan jobbar jag eftermiddag (14-22) vilket innebär att jag inte har något liv.. Vaknar man 10, vilket jag gör tidigast eftersom det är i princip omöjligt att sova på kvällarna när man precis har jobbat i åtta timmar, så hinner man bara duscha, diska, äta och fixa matsäck och sen bär det av igen. Som tur är så är det bara var tredje vecka det blir så. Nästa vecka är det förmiddagsvecka (06-14) och då kan man hitta på saker efter jobbet!

Nä, nu är det nog matdags..
kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback